17. elokuuta 2012

Naisten kaupunki


Aivan kuten Salsingin Henomat etevästi hehkuttaa, Saudi-Arabia rakentaa kaupungin ”vain naisille”.

Lehti selittää, että näin on tarkoitus helpottaa naisten työssäkäyntiä ja parantaa naisten muitakin oikeuksia.

Islamin lain mukaanhan tämä ei olisi mahdollista niin sanotussa vallitsevassa yhteiskunnassa.

Joten tarvitaan paljon selitystä, että asia saadaan sovitettua.

Katsotaanpa, miksi kaikilla on syytä olla tyytyväisiä ja miksi islam on todellinen tasa-arvon uskonto.

Musliminaisen näkökulma: ”Olen itse valinnut uskontoni eikä mikään voi minua alistaa. Naisten kaupungissa voin olla vapaasti oma itseni ja vähentää jopa vaatetusta ilman, että miesten paha silmä tarkkailee ja eristää minut muusta yhteiskunnasta pukeutumisella.”

Länsimaisen vihervasemmistolaisen feministinaisen näkökulma: ”Eristäminen kertoo edelleen syrjinnästä, joka tässä tapauksessa on miesten vika. Mutta naisten kaupunki on kuitenkin edistyksellinen, koska siten musliminaiset pääsevat eroon miehistä ja voivat muodostaa kommuuneja sekä muita yhteenliittymiä ruohonjuuritasolta. Näin voidaan kumota patriarkaalista, sovinistista, rasistista ja seksuaalipoliittista valtaa. Kiitokset islamille!”

Tavallisen länsimaisen lesbonaisen näkökulma: ”Naisten kaupunki on kuin keidas avaralla aavikolla. Lopultakin eroon ahdistelevista ja väkivaltaisista heteromiehistä!”

Tavallisen länsimaisen heteronaisen näkökulma: ”Olisipa Suomessakin naisten kaupunki. Naiset pääsisivät eroon tiskikoneen roolistaan. Eroon myös seksistä, mikä helpotus!”

Muslimimiehen näkökulma: ”Naisten kaupunki on islamin mukainen.”

Länsimaisen vihervasemmistolaisen feministimiehen näkökulma: ”Naisten kaupunki merkitsee sukupuolista sortoa, mutta on valittava uskonnonvapauden ja sukupuolipolitiikan välillä. Tässä tapauksessa uskonnonvapaus voittaa, sillä on kunnioitettava naisen vapautta itse valita asemansa. Jatkan villatakin kutomista ja kolumnien kirjoittamista Hesariin tyytyväisyydestä hyristen.”

Tavallisen länsimaisen homomiehen näkökulma: ”Naisten kaupunki on hyvä keksintö. Puhuihan jo Claude Lévi-Strausskin villistä kulttuurista, jossa heimokylä oli jaettu kahtia sukupuolten kesken naisten asumuksiin ja miesten taloihin. Niiden välillä tapahtui sukupuolista vaihtoa, mutta vain diskreetisti. Samoin Platonin Kreikassa oli erikseen miesten ja naisten toimintapiirit. Miesten aluetta oli polis (valtio) ja naisten oikos (kotitalous). Saataisiinpa loputkin naiset sinne, samoin lapset, jotta miesten jutut jäisivät vain meille.”

Tavallisen länsimaisen heteromiehen näkökulma: ”Ihanko itse keksivät? Naisten kaupunki on kuin suoraan suomalaisista yliopistoista, joissa toimii naistutkimusyksiköitä. Miehet tunkivat feministinaiset omalle saarelleen, jotta he eivät häiritisisi todellista tutkimusta. Sittemmin muuan Hankamäki vaati naistutkimusyksiköiden lopettamista ja korvaamista sukupuolijärjestelmien tutkimusyksiköillä. Feministit vetivät aloitteen omiin nimiinsä, muuttivat nimen sukupuolentutkimukseksi ja pitivät lopputulosta dialogin tuloksena. Nyt vaara uhkaa jälleen meitä, joten islamin malli on parempi.”