Monet
kansalaiset ovat ihmetelleet, miksi hallitus on pitänyt Tornion rajanylityspaikkaa auki
pakolaisten ja turvapaikanhakijoiden vyörylle, vaikka se on ollut Suomen
valtiollisten etujen vastaista. Massatyöttömyydestä kärsivässä Suomessa
ei tarvita sen enempää määrällistä työvoimareserviä kuin koulutettua
mutta suomen kieltä ja kulttuuria hallitsematonta ihmisjoukkoakaan.
Suurten
ikäluokkien eläköitymisestä johtuvat vääristymät väestödiagrammeissa
hoitaa aika, eikä muualta tulevia tarvita paikkaamaan nuorempien
ikäluokkien pienenemistä. Kehitysmaista tulleet pakolaiset ovat työllistyneet
heikosti, ja he ovat itse olleet sosiaalisektorin rasitteena. Vaikka he
jatkossa osittain työllistyisivät esimerkiksi hoiva-aloille, he olisivat holhouksen tarpeessa sitä ennen ja suurten ikäluokkien kaaduttua hautaan. Sitä paitsi tähän asti me
suomalaiset olemme joutuneet elättämään suuren osan muualta tulijoista, joten
maahanmuuton puolustelu
”työvoimapulalla” on naurettava kupla.
Monista
alan näennäistutkimuksista onkin unohdettu se, että eläköidyttyään ihmiset
eivät kuluta yhtä paljon kuin ollessaan työelämässä. Siksi
tuotannossa ei tarvita entiseen tapaan työvoimaa. Myös eläkkeiden
pieneneminen on syönyt ostovoimaa. Maahanmuuttajatyövoimaa ei siis tarvita
tästäkään syystä.
On myös muistettava, että tulevaisuutta
koskevista asioista ei voi ylipäänsä olla tietoa vaan ennusteita
ja oletuksia. Niinpä jokainen sellainen taho, joka puolustelee etnistä
rakennetta, kulttuuria ja väestösuhteita mullistamaan pyrkivää massamaahanmuuttoa
”työvoiman tai lisäväestön tarpeella”, tekee vahvoja todistamattomia oletuksia
ja ottaa järjettömän suuren riskin ilman varmaa tietoa.
Koska
maahanmuuttoa suosivat tahot vaativat suuria muutoksia tähän asti
voimassa olleeseen periaatteeseen, jonka mukaan oleskelulupia ei myönnetä kuin rajatulle ja määrätylle joukolle hakijoita vuosittain, pitäisi maahanmuuton
suosijoiden itsensä todistaa
aukottomasti, että heidän monikulttuurinen utopiansa todellakin toimii suomalaisten
kannalta toivotulla tavalla. Koska humanitaarisen maahanmuuton nettohyödyistä puuttuu näyttö, ei tällaista maahanmuuttoa pidä edistää.
Miksi hallitus pitää länsirajaa auki?
Jos
toiminnassa on havaittavissa ristiriitaisuutta, se saattaa selittyä
jollakin seikalla, joka ei ole arvioitsijoiden tiedossa.
Ulkopolitiikassa ja turvallisuuspolitiikassa salassa pidettyjä asioita on useita.
Se,
että hallitus ei ole sulkenut Ruotsin-rajaa Schengenin sopimuksen mahdollistamalla tavalla vaan on pitänyt länsirajaa
orjallisesti auki, johtuu todennäköisesti Venäjän-rajan takana olevista
kymmenistä tuhansista, joidenkin arvioiden mukaan jopa sadasta
tuhannesta, afgaani- ja syyrialaispakolaisesta, jotka odottavat pääsyä Euroopan
unioniin. Tarkkaa määrää ei tiedä kukaan, koska he eivät ole kirjautuneet turvapaikanhakijoiksi Venäjällä, ja jos he olisivat kirjautuneet, heidän hakemuksensa olisi jo käsitelty.
Niinpä Suomen hallitus on pitänyt kiinni taakanjaon kurjasta
periaatteesta voidakseen vaatia muita Schengen-maita jakamaan kanssaan
sitä taakkaa, joka Suomeen voi heilahtaa, mikäli Venäjä avaa rajan
omalta puoleltaan, ja maahan alkaa virrata passinsa unohtaneita iPhone-miehiä myös idästä. Tämä on kuitenkin tyhmää politiikkaa, sillä tiedossa ei ole yhtään Schengen-maata, joka vaihtaisi lahjoja Suomen kanssa ottamalla vastaan Suomeen Venäjältä suuntautuvaa maahanmuuttoa.
Toisaalta myöskään YK:n
pakolaissopimus ei velvoita ottamaan vastaan muita kuin poliittisia
turvapaikanhakijoita, ja heidänkin hakemuksensa käsittelystä valtiot päättävät suvereenisti itse.
Avoin valtakirja maasta toiseen seikkailemiseen se ei ole, ei myöskään
Schengenin asiakirja.
Mikäli kuitenkin Schengenin
sopimusta tulkittaisiin niin, että se velvoittaa ottamaan käsiteltäväksi
kaikki itärajan yli tulijat sillä perusteella, että Suomi on
”ensimmäinen turvallisena pidetty maa”, tämä vain osoittaisi, kuinka mätä
koko sopimus on – sopimus, jota mikään muukaan maa ei enää
noudata.
Kirjoitin teoksessani Kansallisfilosofinen manifesti vuonna
2011, että ”EU-maat ovat jo nyt sitoutuneet niin moneen kansainväliseen
sopimukseen, ettei niiden kielteisistä tuloksista ole ehditty nähdä
puoliakaan” (s. 153). Tätä mieltä olen ollut Suomen koko EU-jäsenyyden
ajan ja olen johdonmukaisesti edelleen.
Nyt nämä EU-dispositiot ovat aktualisoitumassa ja realisoitumassa, ja myös Venäjän-raja on alkanut vuotaa. Mikäli Schengen-alueen vapaan liikkuvuuden kirouksesta ei muutoin päästä eroon, pitää Suomen ottaa ritolat koko EU:sta.
Maahanmuutto sulatti pois yhteiskunnallisen luottamuksen
Suomalaiset ovat harvinaisen yksimielisesti vastustaneet maahanmuuttoa ja siihen
liittyvää monikulttuurisuuden ideologiaa. Kansa on tätä nykyä
yhtenäisempi kuin pitkään aikaan. Samalla kansan valtaenemmistö on
joutunut napit vastakkain maahanmuuttoa ja monikulttuurisuutta suosivan
hallitusvallan, vasemmisto-opposition, maahanmuuttobisneksellä rikastuvan pienen
vähemmistön ja idealistisessa narsismissaan piehtaroivan tiedotusdemagogian kanssa.
Kun hallitus on leikannut
suomalaisten ihmisten toimeentuloa, se on toisella kädellään antanut
vaivoin säästetyt varat maahanmuuttajien hyväksi. Tällaiselta
politiikalta on kadonnut legitimiteetti, eikä kansalaisia voida motivoida enää säästötalkoisiin saati yritteliäisyyteen. Matto on vedetty alta.
Etenkin
kokoomuksen ja keskustan ministerit ovat unohtaneet, mikä valtion
tehtävä on – jos ovat sitä koskaan tienneetkään. Valtio on etujärjestö,
jonka tehtävänä on huolehtia ensisijaisesti suomalaisten ihmisten
eduista. Ulkopolitiikan tehtävä on pitää Suomi muualla syntyneiden
konfliktien ja niiden kielteisten seurausvaikutusten ulottumattomissa.
Lisäksi ulkopolitiikan pitää taata viime sodissa saavutettu tulos,
toisin sanoen se, ettei maassamme ole väestöllistä yhtenäisyyttä
horjuttavia etnisiä ryhmittymiä, jotka tuottavat konflikteja ja
heikentävät yhteiskunnallista tehokkuutta sekä sosiaalista
luottamuspääomaa.
Japanissa maahanmuuton torjuminen toimii hyvin. Tiheästi asutussa saarivaltiossa väestö vanhenee ja vähenee toivotulla tavalla, ja maa aikoo oikoa väestödiagrammeihin syntyvät lommot ottamatta vastaan pakolaisia tai turvapaikanhakijoita. Myös oleskelulupaa tai kansalaisuutta Japanista on vaikea saada edes työperäisen maahanmuuton verukkeella. Kun väki vähenee, pidot paranevat. Maassa ei olla myöskään huolissaan ”geeniaineksen yksipuolistumisesta”, johon suomalaisetkin maahanmuuton suosijat usein vetoavat, sillä Japani sijoittuu Pisa-tutkimusten kärkeen, ja elinajanodote on maailman korkeimpia täysin ilman maahanmuuttoa.
Kokoomuksen ja keskustan ministerit
ovat johtaneet maatamme kohti väestöpoliittista katastrofia. Muutamissa
pienissä kunnissa väestölliset voimasuhteet ovat kellahtaneet nurin, kun
suurin osa kunnissa asuvista nuorista on nyt Lähi-idän hiekka-aavikoilta tai
Afrikasta tulleita siirtolaisia, joilla ei ole kielitaitoa, kulttuurimme
tuntemusta eikä yhteiskunnassa selviytymisen edellytyksiä ilman
jatkuvaa holhousta ja tukiopetusta. Tämä kaikki tapahtuu joko
velkapiikkiin lankeavilla laskuilla tai verovaroista kannettavin
uhrauksin.
Destination: Bagdag
Poliittista vasemmistoa edustavat hoiva-alojen ay-järjestöt ovat iloinneet työpaikoista, joita sosiaaliviranomaisille on tarjoutunut siirtolaisuuden myötä. Niissä on joko suljettu silmät tai kieltäydytty ymmärtämästä sitä tosiasiaa, että hoiva-aloille syntyvät työpaikat eivät tuota vaihtokelpoisia arvoja,
joilla myös julkista taloutta voidaan ylläpitää. Sen sijaan pakolaisten ja
turvapaikanhakijoiden hyysääminen kuluttaa juuri niitä resursseja, jotka tarvittaisiin suomalaisten ihmisten toimeentuloon.
Mikään
moraali ei velvoita auttamaan ketään omaksi velaksi. Se on
pölhö-Kustaan politiikkaa, josta on tehtävä loppu. Raiskaukset ja muut
vakavat rikokset puolestaan vaatisivat majoituksen tarjoamista tavarakontissa,
joka suljetaan ja päälle liimataan lappu: ”Destination:
Bagdad”.
Kansalaisten lähes yksimielisistä protesteista
huolimatta hallituksen enemmistö ei näytä ottaneen mielipiteitämme
kuuleviin korviinsa. Maahanmuutto jatkuu, ja palautuspäätöksiä tekemään
valitaan ja etsitään lehti-ilmoituksilla henkilöitä, joiden asenne maahanmuuttoa
kohtaan on räikeästi suosiva ja täysin kritiikitön, aivan kuten suurella
osalla Maahanmuuttovirastossa ja sisäasiainministeriössä toimivilla yleensäkin.
Jos joku on vallitsevan linjan kanssa
eri mieltä ja tekee ”Eila Kännöt”, sanotaan irti tehtävistään. Poliiseja
kehotetaan irtisanomisten uhalla vaikenemaan maahanmuuttajien kanssa
kohdattujen ongelmien tuskallisuudesta ja tehtävien karkaamisesta
käsistä. Maahanmuuton pysäyttämiseksi, tulijoiden käännyttämiseksi
rajoilta tai palauttamiseksi vastaanottokeskuksista joko ei tehdä mitään tai
ei ainakaan tehdä sitä kaikkea, mitä voitaisiin, vaikka sekä YK:n
pakolaissopimus että Schengenin sopimus mahdollistaisivat ja
vaatisivatkin pikakäännytyksiä valtaosassa tapauksista.
Nämä
kansainväliset sopimukset laadittiin ajatuksena, että turvallisena
pidetyistä maista ei palautettaisi sellaisia turvapaikanhakijoita, jotka
ovat joutuneet omassa maassaan poliittisen vainon kohteeksi. Tämä merkitsee, että pelkkä sotatila ja väkivaltaisuudet eivät riitä turvapaikan myöntämiseksi. Kuriositeettina mainittakoon, että itse en ole nähnyt yhtään haavoittunutta turvapaikanhakijaa sen enempää lehtikuvissa, uutisraporteissa kuin Helsingin kauppakeskuksissakaan, joiden tekopalmujen alla heitä parveilee useita. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, että sosiaalipornosta tykkäävien pitäisi lähteä etsimään joitakin kuvanrepaleita lavasteeksi vain minua varten. Toivon myös, ettei haavoittuneita ala tulla vastaanottokeskusten kahakoissa.
Haittamaahanmuuton oikeutuksesta pitäisi järjestää kansanäänestys
Schengenin sopimuksen ideana oli, että alueen jäsenvaltioiden kansalaiset voisivat liikkua jäsenmaissa vapaasti, jos alueen ulkoraja pitää.
Heti kun alueen ulkoraja alkoi vuotaa, Schengenin sopimuksen olisi
pitänyt astua pois voimasta, valtioiden lakata sitä noudattamasta tai
ottaa sisärajavalvonta sopimuksen alakohdan mukaisesti käyttöön.
Ollessaan
toteuttamatta näitä tehtäviä Suomen hallitus ja erityisesti sisäasiainministeri ovat syyllistyneet maanpetokselliseen toimintaan
laiminlyödessään suomalaisten ihmisten ja Suomen valtion edun
puolustamisen. Tästä on koitunut varainhoitoyhtiö Frontin laskelman (Kolmannesvuosikatsaus, syksy 2015, s. 20) mukaan Suomelle noin 1,5 miljardin euron
välittömät kustannukset, joihin verrattuina suomalaisilta leikattavat terveyspalvelut, yliopistoista lopetettavat työpaikat ja sosiaaliturvan heikennykset luovat vain pieniä säästöjä. Maahanmuutosta välillisesti kertyviä kokonaiskustannuksia
tuskin tietää kukaan. Irakilaisten ja somalien huonon työllistyvyyden ja
korkeiden kotouttamiskustannusten vuoksi ne eivät voi jäädä pieniksi.
Kun maahan tänä vuonna saapuneet noin 30
000 miehittäjää yhdistävät perheensä, voi maassamme olla ensi vuonna 100 000 uutta tulijaa. Ja samanaikaisesti virta Ruotsista ja laajenevasti myös Venäjältä jatkuu.
Jos
joku kaipaa minulta tähän tarkkoja numeroita, voin vastata, että
tarkkoja numeroita ei tiedä kukaan. Sen sijaan meidät on asetettu
hallitsemattoman kokeen kohteeksi, jossa kauppa on tehty ensin, ja vasta sitten pohditaan hintaa.
Joka tapauksessa sen tiedän,
että maahanmuuttajien tarkan lukumäärän ja koituvien kustannusten
esittäminen kuuluu todistustaakan periaatteiden mukaan sille, joka
aiheuttaa meille tämän ongelman, eli maan hallitukselle ja
viranomaisille sekä maahanmuuton suosijoille – ei meille, jotka esitämme
arvostelua, epäilemme ja kyseenalaistamme.
Raja pitäisi siis laittaa kiinni,
kunnes laskun loppusumma saadaan lasketuksi. Sitten kun maahanmuuton hinta on jonakin päivänä mahdollisesti tiedossa, pitäisi asiasta tehdä poliittinen päätös kansan tahtoa noudattaen. Nyt hintaa ei tiedetä, ja Suomen kansaa hillotaan poliittisen prosessin ohi.
Taloudellisia
menetyksiä vakavampia ovat ne peruuttamattomat väestöpoliittiset
muutokset, joilla järkytetään kieli- ja kulttuuripoliittisia oloja ja kansanryhmien
keskinäisiä suhteita. Suomen väestörakennetta on jo nyt muokattu
peruuttamattomasti ja kantaväestön omaa tahtoa kysymättä. Nähdäkseni
tällaiset muutokset ovat niin huomattavia, että suostumus niihin pitäisi
kysyä kansalta, ja asiasta pitäisi päättää
perustuslain säätämisjärjestyksessä.